luni, 4 aprilie 2011

Tricotarea unui pulover inceput de sus

          Exista mai multe metode de a tricota un pulover incepand de la gat. Se tricoteaza bentita de la gat ( sau chiar un guler mai mare daca dorim un pulover pe gat) cu numarul de ochiuri necesar in functie de marime si de grosimea firului. Dupa terminarea bentitei sau gulerului se imparte numarul total de ochiuri la 10 si se stabileste un numar de 3/10 ochiuri pentru fata, 3/10 ochiuri pentru spate si cate 2/10 pentru maneci. Se creste la fiecare 2 randuri, in general in functie de  marime si de grosimea firului, de-o parte si de alta a liniei de separare a manecilor, deci cate 8 ochiuri odata. Linia de separare poate fi formata si din 2,3 ochiuri pentru a arata mai bine.Cand se ajunge la subrat se separa ochiurile si se tricoteaza separat manecile, fata si spatele pot fi lucrate circular sau nu, dupa preferinta fiecaruia.

       O alta metoda este urmatoarea. Dupa tricotarea bentitei de la gat sau a gulerului, se imparte in 4 numarul de ochiuri si pana la subrat se creste de-o parte si de alta a liniei de mijloc a fetei, spatelui si manecilor. La subrat se impart ochiurile si se scade si se creste la fiecare capat de rand pe liniile desenate. Cand se ajunge la lungimea dorita se poate incheia asa si vom avea colturi la partea de jos sau se vor tricota numai colturile pana se umplu colturile.


36 comentarii:

Anonim spunea...

Tiparul e valabil si pentru un pulover crosetat?

Carmen spunea...

Da, este valabil doar modelul ales trebuie sa fie unul adecvat pentru a putea creste sau scadea fara sa se modifice prea mult. Spre exemplu la modelul: http://oradelucrumanual.blogspot.com/2011/02/vesta-crosetata.html tiparul este cel de la prima metoda.

Anonim spunea...

imi puteti spune de cate ochiuri am nevoie pentru a putea incepe?

Carmen spunea...

Depinde de marime si de cat de gros este firul. Faci un esntion de 10 ochiuri pe 10 randuri. Masori esntionul ( in cm) ,masori largimea gatului ( tot in cm), apoi imparti aceasta masura la dimensiunea esantionului de 10 ochiuri si asa obtii cu cate ochiuri trebuie sa incepi.
Exemplu, esantionul de 10 ochiuri masoara 6 cm, largimea gatului este 36 cm. 36/6=6, deci trebuie sa incepi cu 60 de ochiuri.

Anonim spunea...

Salut!Va multumim mult de sfaturi.Sa stii sa tricotezi este minunat,cindva cu vre-o 8 ani in urma am tricotat ultima data...si acum,uitasem sa i-au ochiuri pe andrele...si asa un dor mi-a venit,sa impletesc...si ma uit la la diferite modele,imi sunt dragi foarte mult ,aplicatiile(cu mai multe culori).Acum foarte mult doresc sa impletesc nepotelului meu iubit care are 3,5 ani...daca puteti sa ma ajutati,vreau sa stiu cite ochiuri sa iau p-ru un pulover de sus in jos?Va multumesc anticipat.

Carmen spunea...

Ma bucur ca ti-am redeschis pofta de tricotat. Sa fie sanatos si sa creasca mare nepotelul. Tot ce trebuie sa faci este sa lucrezi un esantion de 10 ochiuri pe 10 randuri sa il masori cati centrimetrii are, sa masori gatul celui pentru care vrei sa faci puloverul sa imi scrii dimensiunile si iti mai dau indicatii. Pentru copii am multe modele frumoase pe care le-am tricotat acum 20 si ceva de ani baiatului meu. Cauta in arhiva din 2011 si o sa gasesti acolo. Uite unul dintre modele:

http://oradelucrumanual.blogspot.ro/2011/02/iepuras-pe-pajiste.html

Anonim spunea...

La al doilea tipar dac vreau sa umplu colturile si sa fac bordure jos cum lucrez dupa ce am lasat minecile,pentru ca dac colturile au ajuns deja la mijlocul corpului nu mai pot sa inmultesc si-atunci cum fac scad sau las ochi unde am inmultit si inmultesc de la subbrat in jos sau cum asta nu stiu,poate imi explicate,

Unknown spunea...

Imi puteti spune si mie va rog cum fac separarea de ochiuri? (Linia de separare)

Carmen spunea...

Linia de separare este de fapt formata din 2, 3 ochiuri langa cere se creste, de-o parte si de alta. Asa cum se poate vedea in link-ul urmator, linia de separare am realizat-o din mai multe ochiuri care au format o torsada:
http://oradelucrumanual.blogspot.ro/2011/04/pulover-tricotat-inceput-de-sus.html

Anonim spunea...

Buna ziua din Austria! Am va rog nevoie de ajutorul dvs. Am lucrat tiparul doi, am in total 288 de ochiuri, trebuie acuma sa separ manicele. Cate ochiuri sa iau pentru o maneca?
Va multumesc mult. Salutari sincere,
Chriss

Carmen spunea...

Scuze ca nu am intrat de cateva zile pe calculator sa va dau raspunsul.
Cred ca ar trebui sa aveti 90 ochiuri la fata, 80 la spate si cate 59 de ochiuri la maneci, dar sa verificati daca sunt bine dupa corpul dumneavoastra.
Spor la lucru.

Cri spunea...

Buna Carmen, in continuarea mesajului din noiembrie, va rog sa-mi explicati cum trebuie sa umplu colturile? Multumesc mult.Salutari Chriss
Sau poate sa ma ajute altcineva???

Carmen spunea...

Coltul se umple lucrand la mijlocul soldului incepand cu 2 ochiuri, la randul urmator lucrati 4 ochiuri, apoi 6, 8 si asa mai departe pana se umple.Obtineti un triunghi care umple coltul.

Carmen spunea...

Coltul se umple lucrand la mijlocul soldului incepand cu 2 ochiuri, la randul urmator lucrati 4 ochiuri, apoi 6, 8 si asa mai departe pana se umple.Obtineti un triunghi care umple coltul.

Cri spunea...

Buna Carmen, multumesc pentru raspuns. Mai am o ultima intrebare: la sold, trebuie sa cres sau sa scad aceste 2, 4, 6, etc. ochiuri linga linia de separare?
Multumes mult, o zi buna, Chriss

Cri spunea...

Dupa ce voi termina puloverul. as dori sa va trimit o poza. undese poate posta aceasta?
O Zi buna Chriss

Carmen spunea...

Ma bucur sa vad poza cu puloverul gata. O puteti trimite la adresa de email hanganu_carmen@ yahoo.com si o voi publica eu pe blog.

Carmen spunea...

Ma bucur sa vad poza cu puloverul gata. O puteti trimite la adresa de email hanganu_carmen@ yahoo.com si o voi publica eu pe blog.

Carmen spunea...

E ca si cum ai forma un triunghi isoscel cu varful in cele 2 ochiuri de pe sold si apoi cresti la randul urmator ai 4 ochiuri si iei si un ochi fim marginile lucrului de pana acum.

Carmen spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonima spunea...

as vrea sa stiu cum sa scad la gât la fata si spate la femei

Carmen spunea...

Daca puloverul este inceput de sus nu se scade. Dar la cele incepute de jos la partea din spate eu prefer sa nu scad deloc iar in fata depinde cat de decoltat il vrei. Daca il vrei la baza gatului in functie de cat de gros e firul iti stabilesti cati ochi are decolteul si apoi scazi odata o treime din nr de ochiuri si apoi restul il scazi in etape 4, 3 , 2, 1 . Dar totul depinde de cati ochi trebuie scazuti.

Unknown spunea...

Bună ziua. Ma intereseaza un model adegvad pentru un pulover inceput de Sus circular. Ma puteti indruma unde pot gasii acest model? Va multumesc si astept raspuns cat mai urgent.

Carmen spunea...

http://www.senpolia.ro/2014/pulover-fara-cusaturi.html
Aici aveti un model dragut.

Unknown spunea...

Buna ziua .va rog daca puteti sa ma ajutati.vteau sa impletesc un plover inceput de su ptr sotul meu.poarta masura M. Cate ochiuri pun?multumesc

Unknown spunea...

Buna ziua .va rog daca puteti sa ma ajutati.vteau sa impletesc un plover inceput de su ptr sotul meu.poarta masura M. Cate ochiuri pun?multumesc

Carmen spunea...

Pentru a stii cate ochiuri sa puneti trebuie intai sa faceti un esantion din firul cu care o sa tricotati de 10 ochiuri cu 10 randuri. Apoi masurati cat reprezinta cele 10 ochiuri si masurati dimensiunea la gat a sotului. Impartiti masura gatului la cat ati masurat cele 10 ochiuri si ce obtineti inmultiti cu 10 si ati aflat numarul de ochiuri. Exemplu: masura la gat 43 cm, cele 10 ochiuri tricotate au 8 cm, 43:8=5,37; 5,37x10 = 54 ochiuri.

Unknown spunea...

Bună seara. As vrea să tricotez un pulover pt nepotica mea . Nu prea am inteles impartirea ochiurilor (3/10 si 2/10). Ati putea să -mi dati un exemplu pt. 60 de ochiuri? Vă mulțumesc.

Carmen spunea...

La 60 de ochiuri 2/10=60:10*2=6*2=12 ochiuri; 3/10=60:10*3=18 ochiuri, deci vom avea cate 12 ochiuri la maneca si cate 18 ochiuri la fata si spate. Spor la tricotat.

Anonim spunea...

Buna seara. As dori sa lucrez un pulover tip blazer, inceput de sus.Am facut un esantion de 10 ochiuri,10 randuri care are 2.5 cm.Ar trebui sa pun ochiuri si sa impart ca sa am mai multi pe fata, sa se suprapuna fetele? Nu vreau sa pun nasturi. Multumesc

Carmen spunea...

Da, daca vreti sa se suprapuna partea din fata trebuie sa aiba mai multe ochiuri.

Cri spunea...

Exista pe net un program pentru a socoti exact nr de ochiuri, dar in limba germana
Reglan von oben Rechner
Va trebuie cm pantru un nr de 20 ochiuri, măsura gâtului și câte ochiuri sa aibă linia raglan (1,2,3etc). Calculatorul va arată câte ochiuri va trebuie pentru spate, mâneci și fata. Pentru întrebări ma puteți contacta Auci.
Mult succes, Cri

Unknown spunea...

Bună ziua as dori sa tricotez un pulover pt nepoțel trei ani nu inteînț impartîmpă ochiurilor

Carmen spunea...

Buna ziua. Daca alegeti modelul 1, sa zicem ca aveti 40 de ochiuri sus la gat. Atunci impartiti asa: 12 ochiuri fata, 12 ochiuri spate si cate 8 ochiuri la maneci. Daca alegeti modelul 2 atunci cel 40 de ochiuri le impartiti la 4 deci aveti 10 ochiuri la fiecare parte. Pentru un pluovar de baiat eu as alege modelul 1 cu cresteri la subrat.

Cri spunea...

Buna seara. Cum se face rascroiala gâtului la modelul 2. La modelul 1nu am probleme. Mulțumesc.

Carmen spunea...

Modelul 2 este început de la gat, deci nu se face o răscroiala a gatului.

Trimiteți un comentariu