duminică, 20 martie 2011

Cum se face scazatura de la subrat la un pulover tricotat

 Inainte de a descoperi acest mod de a scadea la subrat preferam sa fac puloverele cu maneca cazuta decat sa scad la subrat. M-am inspirat de la puloverele "Shetland". In functie de numarul de ochiuri pe care trebuie sa le scadem se scade cate un ochi la fiecare capat de rand, atat pe fata cat si pe dos. Cel mai bine ar fi sa nu se scada ultimile ochiuri ci sa se scada inainte de ultimile 2, 3 ochiuri pentru a se forma o margine frumoasa. Dupa ce am scazut ochiurile la maneca se incheie maneca iar la fata si la spate se mai tricoteaza pe o lungime care trebuie sa corespunda cu 1/2 din latimea manecii la partea superioara.
 Reprezentarea grafica ar fi urmatoarea:



In imaginile de mai jos se vede cu am scazut :



 Carmen


14 comentarii:

Anonim spunea...

DACA AI BUNAVOINTA SA EXLICI TE ROG, SUNT INCEPATOARE SI CHIAR NU-MI DAU SEAMA. MULTUMESC ANTICIAT

Carmen spunea...

La partea din fata si din spate cand ajungi la subrat, scazi cate un ochi la fiecare capat de rand atat pe fata cat si pe dos pana ajungi ca latimea sa fie cea care iti trebuie. Nu pot sa spun un numar de ochiuri, depinde de grosimea firului, de marime. trebuie sa te orientezi sa ai lucrul de forma celui din schitele de sus. La maneca scazi acelasi numar de ochiuri apoi inchei drept.Partea de sus a manecii trebuie sa fie dublui partii lucrate drept dupa scazatura de la fata sau spate. Daca ai un lucru inceput si vrei sa scazi, fa o poza, spune cate ochiuri ai, da-mi dimensiunile si o sa iti explic mai concret.

Anonim spunea...

buna seara.am inceput si eu pluover.am inceput cu spatele si am ajuns la subrat,dar nu stiu cum sa fac scazatura.imi puteti explica,va rog.am 100 de ochiuri.multumesc!

Carmen spunea...

Te rog sa masori in centrimetrii ce inseamna cele 100 de ochiuri. Apoi masori latimea spatelui la umeri. Scazi cele 2 dimensiuni, imparti la 2 si masura in centrimetrii o transformi in numar de ochiuri.
Spre exemplu, cele 100 de ochiuri reprezinta 50 cm. la umeri ai 30 de cm. 50-30=20 cm 20/2=10 cm. Daca 100 ochiuri =50 cm rezulta ca 10 cm reprezinta 20 de ochiuri. Deci tu trebuie sa scazi cate 20 de ochiuri in fiecare parte. Dupa aceea lucrezi drept pana la gat.
Daca nu ai inteles, trimite dimensiunile de care ti-am spus si iti spun cat trebuie sa scazi.
Carmen

Anonim spunea...

Buna seara scuzati deranjul as avea i eu o intrebare as dori sa incep o roichita dar de la gat mati putea ajuta sami axplicati si mie cum sa o incep va multumesc mult si scuzati deranjul

Carmen spunea...

Iti propun rochia tricotata pe care am facut-o eu. E inceputa de sus si o gasesti pe blog cautand rochie tricotata sau daca intri pe linkul urmator:
http://oradelucrumanual.blogspot.ro/2011/02/rochie-tricotata.html.
Daca vrei un alt model faci intai un esantion de 10 ochiuri pe 10 randuri, il masori, iti masori grosimea gatului si imi dai aceste dimensiuni, apoi iti spun cum sa incepi.
Nu e nici o suparare, imi face placere sa dau explicatii.
Carmen

Anonim spunea...

Buna ziua! Lucrez acum un pulover barbatesc din lana de la tara cu modelul pe care l-ati prezentat aici: http://oradelucrumanual.blogspot.ro/2011/02/model-pulover-barbatesc.html.
Tinand cont de faptul ca lucrul iese destul de rigid (poate ca lucrez si eu cam strans, firul este pus in doua, lana destul de dura), credeti ca se potriveste acest tip de scazatura subrat?
Din pacate nu am aproape deloc experienta, este primul pulover pe care il fac, pana acum am mai tricotat doar o pereche de jambiere si sincera sa fiu, oricata perseverenta as avea, chiar nu doresc sa desir ceva deja lucrat. Si de aceea va cer parerea.
Multumesc si felicitari pentru blog!
Ann

Carmen spunea...

La acest tip de scazatura m-am inspirat de la pluoverele tip Shetland si merge foarte bine si la pluoverele barbatesti, poti sa o folosesti. Stiu ca nu e placut se desiri ceva lucrat dar din proprie experienta iti spun ca lana naturala, de tara, se strange foarte mult la spalat, se bate. Ar fi pacat sa faci un pulover pentru un barbat care dupa un spalat sa il poarte un baietel sau sa se faca ca o patura. Daca iese rigid mai ales daca lucrezi strans trebuia sa lucrezi pe andrele mai groase. Spor la lucru.

Anonim spunea...

Buna! Lucrez la un pulover pt mine,primul, si nu prea stiu cum sa fac manecile sa ajunga sus la dimensiunea de care am nevoie. Va multumesc!

Carmen spunea...

Buna. Dupa ce faci bentita de la maneca masori latimea. Te masori la subrat la ce latime trebuie sa ajungi. Scazi cele doua masuratori: spre exemplu bentita 12 cm, subrat 50 cm. 50-12=38 cm. Imparti la 2 rezultatul. 38:2=19 cm. Acum masori lungimea de la bentita pana la subrat, spre exemplu 40 cm. Deci trebuie sa cresti cu 19 cm de o parte si de alta pe 40 de cm. Daca ai facut un esantion de 10 ochiuri pe 10 randuri ( in general acest esantion se face cand incepi lucrul o sa vezi ce inseamna in ochiuri centimerii masurati de tine. Sa zicem ca 10 ochiuri /10 randuri inseama 6 cm/5 cm. Atunci 19 cm inseamna cam 20 ochiuri iar 40 cm inseama 80 de randuri. Deci tu trebuie sa cresti in cele 80 de randuri 20 de ochiuri de fiecare parte, ceea ce inseamna cate 1 ochi de fiecare parte la 4 randuri. Asta ca sa ai o crestere uniforma a manecii. Spor la lucru.

Anonim spunea...

multumesc maxim de mult!

adryana ady spunea...

buna ... incerc sa ii fac fiului meu un pulover si am probleme la tricotatul manecilor. nu am prea multa experienta la tricotat pulovere si deasta am indraznit sa intru aici sa cer un sfat , as vrea sa il fac pana la capat si mai ales sa imi iasa ce trbuie :D ... ai putea sa imi explici cum trebuie facuta maneca, asa ca pentru clasa I ? :D multumesc mult

Carmen spunea...

Mi-ar fi mai usor daca ai scrie dimensiunile puloverului pe care vrei sa il faci: lungime, latime, lungimea pana la subrat, lungimea manecii, grosimea manecii si cati cm are un esantion de 10 ochiuri cu 10 randuri din firul cu care o sa lucrezi. Poti sa citesti si comentariile de mai sus.

Anonim spunea...

Foarte frumos explicat.Multumesc mult pentru sfaturi.

Trimiteţi un comentariu